B dalis
Mokymasis susijęs su emocija, jausmais
 
Mokydamiesi patiriame tam tikrus jausmus. Kai mokomės su džiaugsmu ir gera nuotaika, įsimename ne tik mokymosi medžiagą – ką mokomės, bet ir pačią nuotaiką, su kuria tai mokėmės. Taigi jeigu po kurio laiko mums reikia išsitraukti iš atminties tai, ką išmokome, išsitraukiame ne tik įgūdžius, mokėjimus, bet ir tą nuotaiką, su kuria mokėmės. Pavyzdžiui, šiandien mums reikia parašyti svarbų laišką mokytojai, taigi prisimename, kaip tai darysime, kaip laiškas pradedamas, kaip kreipiamės į žmogų, kaip dėstome mintis. Jeigu to išmokome su gera nuotaika, tai išsitraukę iš atminties šį įgūdį jausime motyvaciją laišką parašyti su džiaugsmu, nes mūsų atmintis žino, kaip jautėtės anksčiau to mokydamiesi („o, man tai labai patinka rašyti laiškus, aš tai gerai moku ir man patinka!“). O kas bus tada, jeigu šiandien jums reikia rašyti laišką, bet nuolat prisimenate, kaip kažkada bijojote šios užduoties – rašyti tekstą baisu, strigdavote vos pradėję, kaip sunku buvo rinkti žodžius... Stresas ir baimė yra blogiausi pagalbininkai. Jie blokuoja įsiminimą ir prisiminimą, o mokantis sutrukdo žinias perkelti iš trumpalaikės atminties į ilgalaikę.
 
Šaltinis: Claudia Tebel-Nagy knyga „Atmintis. Kaip tėvai galėtų padėti savo vaikams“

2 užduotis 

Kas pasakyta šiame tekste? O tada pereikite prie pagrindinės minties – pateikite pagrindinę mintį tik vienu konkrečiu sakiniu.


Mokytojui

3 užduotis

Pateiktos mintys. Jos veda prie pagrindinės minties. Pabandykite įvardinti pagrindinę mintį. O tada pasitikrinkite, ar įvardinote panašiai.


1 dalis


A. Šiandien oras bus permainingas, dažnai lis, galbūt pasirodys ir saulė. Pasirūpinkite tinkama apranga, turėkite skėtį.


B. Šiandien reikia apsirengti šiltesniais drabužiais ir turėti skėtį, oras neaiškus.  


2 dalis


A. Mokinys X kviečiamas į mokinių tarybą, bus aptartas jo elgesys pamokų ir pertraukų metu. Bus pasiūlyti sprendimai.


B. Mokinio X elgesys pamokų ir pertraukų metu yra nederamas, todėl jis kviečiamas į mokinių tarybą aptarimui.


3 dalis


A. Čia pavojinga vieta. Upė srauni, o tiltas neatrodo tvirtas. Gal pėsčias ir pereitum, bet su mašina važiuoti per daug rizikinga.


B. Geriau išvis nesinaudoti šiuo tiltu ir nerizikuoti gyvybe, tiltas netinkamas.


4 dalis


A. Nežinau, ar ateisiu į pasimatymą. Turiu daug darbo ir reikalų, esu užimtas, tai nežinau, kaip bus.


B. Neateisiu į pasimatymą, nenoriu.